Anne-line´s köttfärs paj

 
På jobbet frågade jag mina kollegor om någon av dem hade ett bra recept på köttfärspaj, nej men tacopaj fick jag till svar. Så här är den pajen som systrarna Anne-lie och Caroline gav mig med en liten tvist av mig.
 
Skala och riv på rivjärn, en lök, två morötter av en halv paprika. Fräs snabbt i stekpannan innan du tillsätter köttfärs, ca. 500g. Stek tills det fått fin färg och krydda efter tycke och smak.
 
Rör samman en liten burk (2,5 dl)cream fraiche med franska örter med 2 msk majonäs och 250 g riven ost ställ i kylen en stund.
 
Skiva en stor tomat.
 
Gör en pajdeg och förgrädda, häll sedan köttfärsen i skalet sprid de skivade tomaterna över köttfärsen och täck alltihop med oströran. Ställ i ugnen på 200 grader tills pajen fått fin färg.
 

Kommentarer

Populära inlägg