Veni vidi vici

Vilken morgon, bestämde att testa något nytt på gymmet och valde Indoor Walkning kl 07.00. Lite lugnt och trevligt på onsdags morgonen trodde jag då jag bokade igår. Tänk vad fel man kan ha. Började med att inte hitta någon parkering till, små sprang på trottoaren, vilken var is betäckt upptäckte jag på vägen tillbaka. På plats var det inte gåband som trodde utan crosstrainer. Det sista av mina antagande som var fel var; tempot. Det lugna mysiga tempot var jag ville ha var löpning med mycket motstånd till snabba danslåtar. När jag stod där på min crosstrainer med tio minuter kvar tänkte jag aldrig mer! Jag har varit här, testat detta, om jag överlever detta så tänker jag inte sätta min fot på ett pass som detta mer. Väl hemma med lite frukost i kroppen och lite mindre svettig så kändes det helt okej, det var nog inte så farligt. Visst jag var helt slut ett tag men det är ju det som man skall vara när man har tränat. Så jag kom till gymmet och passet, jag såg och deltog och jag segrade genom att genomföra hela passet och nu känns det underbart.

Kommentarer

Populära inlägg