Livet i en väska?

Dags att packa ner livet i en väska för att för två veckor byta från det klassiska studentlivet till livet som Vfu- student vid en förskola. Vad skall jag ta med är en klurig fråga.Vad kommer ske det närmaste veckorna, kommer det snö? Vad för aktiviteter kommer jag möta? Skall jag ha rörligare kläder när jag har rytmik eller skall jag mer försöka passa in i den klädkod som råder? Vilken av mina idépärmar skall jag ta med, och vilket material för att kunna planera?
Hur det slutar vet jag redan nu, jag kommer packa hela bilen full och det kommer se ut som om jag flyttar till mormor för all framtid. När VFU-perioden är slut, kommer jag inte ha använt hälften av allt jag tog med, men hade det inte varit med så hade jag behövt det.
Min syster säger att hon klarar att packa ner livet och ta med det till och från skolan varje vecka, men hur gör hon? Skall nog be om lite tips, men är man olika som personer kanske livet inte går ner i väskan eller in i bilen hur mycket man än försöker.


VFU, betyder Verksamhets Förlagd Utbildning och betyder inom lärarutbildningen praktik, tillskillnad från HFU, Högskole Förlagd Utbildning där man fokuserar på teori.

Kommentarer

Populära inlägg