Längtan till något annat


Kursstart för en av de sista kurserna på min lärarutbildning, slutet på fyra år av slit på universitetet. En hel del böcker skall jagas fram för att kunna få de kunskaper som mina lärare anser är av nytta för mig i mitt yrkesliv. Det skall läsas in massor med kunskap på kort tid, produceras texter och diskuteras hyllmetrar av tankar, åsikter och teorier. Det mesta är intressant och lärorikt, valt av någon annan utifrån dess intresse.
Men mer än något annat skulle jag vilja välja vad som skall läsas och när. Innan kunde jag på ett år sluka minst 150 romaner utan problem, idag är jag glad om jag har orken att läsa något mer än kurslitteratur. Tog tag i problemet och reserverade en stor hög med böcker och tidningar JAG valt på bibblan utifrån vad jag vill läsa och få reda på allt för att glömma höst och vintermörkret och skolpressen som kommer att smyga sig på det kommande veckorna.

Kommentarer

Populära inlägg