I förkylningens tecken

Att vakna dag efter dag och känna hur förkylningen ändras är på ett underligt sätt spännande, man vet inte hur det skall sluta. Från feber till halsont och vidare till snuva och ont i kroppen. Jag för undras även hur plikttrogen man är då man även samlar sig och tar steget ur sängen och startar dagen fastän man helst skulle stanna hemma och bara driva omkring.
Samlade mig och gick upp och i dvala fixades allt som skall med till Göteborg. När jag stod i garderoben och såg min korallfärgade klänning kände jag för en minut hur jag mådde lite bättre, den tar jag idag. Såg sminkväskan och kom att tänka på mitt höströda läppstift och samma sak hände igen, jag tar på mig det. Helt plötsligt hade små glädjeämnen i min vardag startat denna dagen på ett otroligt sätt, hoppas dagen fortsätter i samma tecken.

Kommentarer

Populära inlägg