Att ändra utseende

Det sista veckorna har skakat om mitt utseende. Ett besök hos frisören som slutade i en välklippt men enligt mig förkort frisyr. Men att gå från skogstroll men jämnlångt hår till en frisyr med lugg är en omställning. För var dag blir frisyren lite mer acceptabel. Gårdagen till ära var även ett besök till optikern nödvändigt. Att inte kunna läsa klockan på tåg och bussar, läsa på presentationen på föreläsningar samt en ständig återkommande huvudvärk är priset för att fåfängd som jag är inte användt mina glasögon på två år.  Det var svårt att välja bågar, de skulle vara moderna men samtidigt ville jag inte se ut som en kvinnlig variant på Ernst Kirchsteiger.Så nästa vecka kommer det nya paret och förhoppingsvis vågar jag då mig på ett kort på min nya look.

Kommentarer

Populära inlägg